Patirtys seminare Austrijoje apie demokratinę lyderystę ir įtraukimą

Kauno kolegijos Medicinos fakulteto Reabilitacijos katedros dėstytoja Laura Žlibinaitė ir slaugos studijų programos studentas Ignas Sankauskas lapkričio 23-30 dienomis dalyvavo tarptautiniame seminare „Demokratinė lyderystė ir įtraukimas“ Austrijoje. Kartu su lietuviais mokymuose buvo dalyvių iš tokių šalių kaip Albanija, Rumunija, Estija, Portugalija, Vokietija. Visi kartu dalinosi savomis patirtimis seminaro tema, o esant tokiai įvairovei žinių įgyti galima buvo daug. Už galimybę vykti į projektą ir už jo įgyvendinimą Lietuvoje buvo atsakingas Neformalaus mokymosi klubas „MES“.

Vieni iš pagrindinių projekto tikslų – suprasti ir praktiškai išmokti, patobulinti įgūdžius apie šiuolaikinę demokratiją, demokratinę lyderystę ir skirtingų socialinių grupių žmonių įtraukimą bei jų įvairovę visuomenėje. Seminaro metu buvo galima suprasti, kokia demokratijos padėtis vyrauja Europos Sąjungos šalyse, kaip ji veikia ir link ko progresuoja. Visa tai padėjo puikiai suprasti ir įvairios įtraukiančios praktinės užduotys. Komunikacija tarp dalyvių puikiai atskleidė dar vieną iš seminaro tikslų – įtraukimą, minčių įvairovę tarp skirtingų šalių atstovų.

Į visas seminaro temas buvo žvelgiama per neįprastą meno šakos prizmę – teatrą. Seminaro vedantysis Wolfgang Rohm ypatingai patyręs šioje srityje, puikiai perteikė dalyviams tą nekasdienį požiūrį į demokratiją ir lyderystę. Išėjimas iš kasdienės komforto zonos, vis naujų užsėmimų bandymas leido dalyviams pamatyti naujų galimybių ir metodikų vykdyti ir dalyvauti mokymo procese. Vienas iš tokių būdų yra performatyvusis menas, suteikiantis galimybę kitiems vertinti ir įsitraukti į procesą niekam neaiškinant, ką asmuo turi daryti. Tai pagrindžia demokratijos vertybę – laisvę. Taip pat dar viena išbandyta metodika buvo meno instaliacijos.

Žiniomis ir praktinėmis užduotimis pagrįstas seminaras suteikė galimybę aiškiai ir neįprastai pažvelgti į kasdienę temą, atrasti kitokių mokymo(-si) būdų. Dalyviams buvo sudarytos geros sąlygos pasisavinti žinias, ne tik iš seminaro, bet ir vienam iš kito. O įgautas žinias galima puikiai pritaikyti ugdymo procese, kasdieniame gyvenime, tiek dėstytojams tiek studentams.

You may also like...