Naujos Kauno kolegijos menininkų patirtys Venecijos bienalėje - Diktum Faktum - Kauno Kolegija

Naujos Kauno kolegijos menininkų patirtys Venecijos bienalėje

Venecijos bienalėje Prasidėjus rudeniui, Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų fakulteto dėstytojos Sigutė Bronickienė, Stella Justina Kasperavičienė, Birutė Sarapienė ir Audronė Šakienė aplankė 2015 metų 56-osios Venecijos bienalės parodas. Jau keletą metų iš eilės šiame renginyje besilankantys Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų fakulteto dėstytojai iš bienalės „pargabena“ didžiulį naujos patirties, naujų reginių bei naujų pažinčių su šiuolaikiniu menu „bagažą“, kuriuo noriai dalinasi su kolegomis, studentais, visuomene.

Venecijos bienalei (La BieVenecijos bienalėjennale di Venezia) – daugiau nei 100 metų. Tai vienas svarbiausių ir įtakingiausių įvykių meno pasaulyje, pirmą kartą surengtas 1895 metais ir nutrūkdavęs tik pasaulinių karų metu. Kas antri metai Venecija tampa meno profesionalų ir mėgėjų Meka, čia sutraukianti per pusę milijono lankytojų, – pasakoja dėstytojos. Venecijos bienalė – milžiniškas renginys, kurio erdves apeiti reikia bent trijų dienų. Tradiciškai, jį sudaro pagrindinė bienalės erdvė Giardini parke ir Arsenale. Antroji parodos dalis veikia viduramžiškame karinių laivų komplekse Arsenale. Likusi dalis bienalės parodų išsibarsčiusi po visą miestą.

„ŠiVenecijos bienalėjeų metų 56-oji Venecijos meno bienalės tema – „Visos pasaulio ateitys“ („All the World’s Futures“). Anot S. J. Kasperavičienės, Nigerijoje gimęs bienalės kuratorius Okwui Enwezoras pasistengė, kad pasaulis nesibaigtų Vakarų Europa ir Šiaurės Amerika. Dalyvauti renginyje jis pakvietė 136 menininkus iš 53 šalių. 84 jų, bienalėje pabuvojo pirmą kartą. Plačią parodos temą kuratorius siūlė suvokti pasitelkus tris konceptualius filtrus: „Netvarkos sodas“ („Garden of Disorder“), „Gyvumas: apie epinę trukmę“ („Liveliness: On Epic Duration“) ir „Kapitalo skaitymai“ („Reading Capital“)“ – pasakoja dėstytojos.

„Lietuvių paviljonas įsikūrė įspūdingų rūmų (Palazzo Zenobio) sode, kuriame mūsų šalies menininkai šiais metais pristatė subtiliu humoro jausmu interpretuojantį sovietmečio istoriją projektą „MuVenecijos bienalėjeziejus“, – teigia bienalės dalyvės. „56-osios Venecijos bienalės apdovanojimus skelbė tarptautinė žiuri, kurią sudarė vertintojai iš JAV, Austrijos, Italijos, Indijos, Pietų Korėjos. Už geriausią nacionalinį paviljoną Auksinis liūtas įteiktas Armėnijai. Geriausia tarptautinės parodos menininke pripažinta amerikietė Adrian Piper. Auksinį liūtą už gyvenimo nuopelnus gavo Elas Anatsui (Gana), o už tarnystę menui – Susanne Ghez (JAV)“, – prisiminimais dalijosi S. Bronickienė.

„Patirtis įgyta dalyvaujant tokio lygio renginiuose – neįkainojama šiandienos dėstytojui, dabarties menininkui“ , – mano 56-osios Venecijos bienalės dalyvės.

Jums taip pat patiks...