Maisto technologijos studentai gilino žinias apie jusles - Diktum Faktum - Kauno Kolegija

Maisto technologijos studentai gilino žinias apie jusles

Dažniausiai studentai tobulinasi dalyvaudami savo srities profesionalų paskaitose, tačiau lapkričio 26 d. Maisto technologijos studentai, paskatinti dėstytojos Ilonos Šostakienės, savo žiniomis dalinosi bendroje paskaitoje „Smegenų gebėjimas atverti užkoduotą juslinį įspūdį“ su LSMU studentų mokslinės draugijos Neurologijos būrelio studentais. Paskaitos metu aptarti jusliniai organai, juslinės analizės instrumentai bei jų objektyvus ir subjektyvus vertinimas, pasidalinta naujausiais mokslo pasiekimais šioje srityje.

Visgi daugiausiai įspūdžių paliko dalyvavimas juslės tyrime. Jame studentai bandė pajausti ir suvokti pagrindines juslines savybes skirtingomis receptorių grupėmis (regos, uoslės, skonio), jų perduodama informacija centrinei nervų sistemai formavo bendrą juslinį suvokimą. Nors ne visiems pasisekė puikiai, nes vertintojo juslinio vertinimo kokybė priklauso nuo kiekvieno fiziologinių ypatumų (receptorių jautrumo, sveikatos būklės, prigimties ypatumų ir pan.) ir patirties, visi džiaugėsi nauja patirtimi, bendradarbiavimu ir turiningai praleistu laiku.

Kaip pasakoja dėstytoja I. Šostakienė, LSMU studentai suteikė įvairiapusių žinių apie vertinimą juslės organais (akimis, nosimi, lytėjimu ir pan.), o mūsų studentai – apie elektroninę nosį ir elektroninį liežuvį, kurie padeda įvertinti produkto šviežumą, kokybę, aptikti jo užterštumą ir t. t. „Maisto technologijos studentams labai svarbu žinoti ir suprasti maisto produktų juslinį vertinimą – tai yra jų specializacijos sudedamoji dalis. Gaminant maisto produktus vienas iš kokybės reikalavimų yra jusliniai maisto produkto rodikliai: jei pagamintas produktas įmonėje jų neatitinka, produktas laikomas netinkamu realizacijai“, – pasakoja dėstytoja I. Šostakienė. Ji tvirtina, kad ir vartotojai pirmiausiai „perka“ maisto produktus juslės organais: juos apžiūri, uosto.

„LSMU studentai pasakojo, kaip mes formuojame vaizdą smegenyse. Juk būna visokių atvejų, kai žmogaus fiziologija mums trukdo visavertiškai rinktis: pvz., daltonizmo atveju kyla sunkumų, kaip pasirinkti ir atskirti raudoną ar žalią papriką, pomidorą ir pan.“, – apie susidurimą su fiziologiniais trukdžiais pasakoja dėstytoja ir priduria, kad žinios apie juslines savybes ir procesus įdomios ir naudingos ne tik studentams, bet ir visiems žmonėms.

Jums taip pat patiks...