Fizinis aktyvumas – patikima apsauga nuo ligų - Diktum Faktum - Kauno Kolegija

Fizinis aktyvumas – patikima apsauga nuo ligų

Kolegijos studentai studijų ciklo, trukusio rugsėjo–gruodžio mėnesiais, metu klausėsi profesionalų ir kurso draugų paskaitų apie judėjimo naudą sveikatai ir patys išbandė įvairias sporto rūšis – „Body Pump“ treniruotę, tinklinį, Rytų kovos menus ir kitas aktyvias veiklas. Kauno kolegijos Medicinos fakulteto Reabilitacijos katedra tikisi visus užkrėsti meile judėjimui ir sportui.

Dėstytoja Laura Baumann būsimus kineziterapeutus supažindino su daugybe fizinio aktyvumo rūšių. Dėstytojos manymu, judėjimas yra neatsiejama gyvenimo dalis, nes žmogus nėra sutvertas būti statinėje padėtyje ilgą laiką. Raumenys, gavę signalą, kad yra nebereikalingi, pradeda nykti. Judėjimas ne tik gerina medžiagų apykaitą, širdies ir kraujagyslių darbą, kelia nuotaiką, gerina smegenų veiklą, stabdo senėjimą, bet ir reguliuoja svorį. Mokslininkų įrodyta, kad fizinis aktyvumas gali apsaugoti nuo 26 lėtinių ligų.

Fizinis aktyvumas – patikima apsauga nuo ligųApie jėgos sportą studentams pasakojo Lietuvos kultūrizmo ir fitneso asociacijos prezidentas, daugkartinis kultūrizmo čempionas, klubo „Geležiniai žmonės“ direktorius ir treneris Saulius Misevičius. Jis teigė, kad jėgos treniruotė stiprina ne tik raumenis, bet ir visą žmogaus motorinę sistemą. Minėtina, kad sportuojančio žmogaus organizmas daug lengviau įveikia medžiagų apykaitos šalutinius produktus, nes suaktyvėjusi kraujotaka iš audinių pašalina susikaupusius šlakus ir toksinus, kurie ilgainiui gali tapti ligų priežastimi. Studentams buvo įdomu, kaip treneris, vos pažvelgęs į kūno kompoziciją, gali sudaryti ištįsą sporto programą.

Fizinis aktyvumas – patikima apsauga nuo ligųLietuvos moterų krepšinio rinktinės kineziterapeutė Miglė Achramavičienė sporto klube „Fankas“ studentams vedė „Body Pump“ treniruotę. Tai viena iš pagrindinių „Less Mills“ programos dalių, padedančių greitai formuoti ir sutvirtinti visą kūną. Po treniruotės vyko diskusija apie tai, kokio amžiaus žmonėms būtų galima rekomenduoti šią treniruotę ir kokio pobūdžio – treniruojamojo ar sveikatinimo – ši veikla. Diskusija buvo užbaigta mintimi, kad visi žmonės yra individualūs ir treniruotės turi būti pasirenkamos pagal kiekvieno fizinę būklę.

Dėstytoja Laura Baumann paskaitų pradžioje išdalino anketas, kuriose studentų klausiama, kokią fizinio aktyvumo rūšį jie norėtų išbandyti. Didelė dalis studentų norėjo bokso treniruotės. Savarankišką darbą apie kikbokso istoriją ir galimas traumas pristatė sportininkas ir kineziterapijos studentas Paulius Gedikas. Daugeliui kovos menai asocijuojasi su brutalumu, agresija ir traumomis, tačiau užmirštama jų teikiama nauda – lankstumas, koordinacija, ištvermė, ugdomas pasitikėjimas savimi ir susikaupimas. Klubo One Blood“ treneriai Herkus ir Nauris Lukošiūnai Kauno Kolegijos studentus supažindino su kikbokso ir savigynos pagrindais, o studentai treneriams papasakojo apie sveikatingumo ir kineziterapijos principus.

Fizinis aktyvumas – patikima apsauga nuo ligųRytų kultūros studijos „Wudang Tao“ įkūrėjas ir vadovas Aidas Žilinskas supažindino studentus su kinų kovos menu „Tai-či“, kuris nuo seno žinomas kaip sveikatos, savigynos ir dvasinio nušvitimo visuma. „Tai-či“ metu ne tik treniruojamas kūnas, laikysena, bet ir ugdomos charakterio savybės. Pasak A. Žilinsko, tai paslaptingas, daug kantrybės reikalaujantis, tačiau labai įdomus pažinimų ir atradimų kelias. Treneris studentams pasakojo apie kiekvieną judesį ir kaip jis veikia žmogaus organizmą. Išbandyti ir „Kung-fu (Ušu)“ kovos meno pradmenys, išmoktos kelios pozicijos ir būdai, padedantys išvengti smūgio.

Būsima kineziterapeutė Antuaneta Matiukaitė sporto karalienės vardą turinčią lengvąją atletiką sportuoja jau 11 metų. A. Matiukaitė grupės draugams išsamiai papasakojo apie šį sportą, paminėjo visas rungtis, garsiausius Lietuvos ir pasaulio lengvaatlečius ir lengvosios atletikos manieže supažindino su bėgimu per kliūtis ir rutulio stūmimu.

Fizinis aktyvumas – patikima apsauga nuo ligųDevynerius metus tinklinį žaidžianti Rimantė Petraškaitė taip pat Kauno kolegijoje studijuoja kineziterapiją. Šiuo metu Rimantė žaidžia Kauno kolegijos ir Lietuvos sporto universiteto tinklinio komandose. Studentė „Krido“ smėlio arenoje kurso draugus supažindino su paplūdimio tinkliniu. Studentams buvo pristatytos tinklinio rūšys ir pademonstruota žaidimo technika. Viską vainikavo nuotaikingos varžybos, kurių metu studentai pasijuto lyg paplūdimyje.

Daumantas Bitinas pristatė lėkščiasvydį, kurį studentai išbandė Kauno kolegijos sporto salėje. Akvilė Vaičiukynaitė dalyvius supažindino su baletu, Goda Puišytė pristatė jogą, Simonas Usevičius išsamiai papasakojo apie imtynių sportą, Gytis Merkevičius pristatė ir pademonstravo braziliško kovos meno “Džiudžitsu” subtilybes, kiti studentai supažindino su kitomis įvairiomis sveikatingumo, fizinio aktyvumo formomis.

Tokių veiklų tikslas – skatinti studentus sportuoti. Europos komisijos atlikta apklausa rodo, jog fizine veikla užsiima tik pusė Lietuvos gyventojų, iš jų tik 15 proc. sportuoja reguliariai 2-3 kartus per savaitę, 22 proc. – vieną kartą per savaitę, o 17 proc. apklaustųjų teigė fizine veikla užsiimantys retai. Dėstytoja siekia studentus supažindinti su fizinio aktyvumo nauda ir užtikrinti, kad jiems pakaktų kompetencijos savo būsimiems pacientams rekomenduoti tinkamas sporto veiklas ir treniruotes.

Fizinis aktyvumas – patikima apsauga nuo ligųFizinis aktyvumas – patikima apsauga nuo ligųFizinis aktyvumas – patikima apsauga nuo ligų

Jums taip pat patiks...